Vernieuwde opzet trainingen seizoen ’21 – ’22

Je hebt het misschien al een paar keer voorbij zien komen; in het nieuwe seizoen kun je ook op maandag komen trainen! Naast deze wijziging gaan we ook de opzet van de trainingen een klein beetje aanpassen zodat de doorstroming binnen de jeugdteams makkelijker wordt.

Maandag-training

Op maandagavond zijn alle leden welkom voor een vrije inloop training van 19:00-20:00 uur. Het doel van deze training is om te werken aan je individuele techniek. 

Onder begeleiding van de Heren-1/Senioren heb je de hele zaal tot je beschikking om te oefenen met lay-ups, vrije worpen, driepunters, net wat jij wilt. 

Deze training biedt ook de ideale mogelijkheid om eens bij andere teams te kijken, elkaar cross-team uit te dagen of met andere niveaus samen te spelen. 

De training is niet verplicht. Meld je wel altijd even aan/af bij de trainer in de zaal. 

Warming up

Doordat basketbal zo’n snelle sport is, is het heel belangrijk je spieren goed warm te maken voor je fanatiek aan de slag gaat. We beginnen de trainingen daarom altijd met een warming up. Deze doe je gezamenlijk als hele groep, voor je opsplitst om aan technieken te werken of partijtje te spelen. 

De eerste 15 minuten van de training bestaan uit de warming up. Bij de U10/U12 gaat deze nog volledig onder begeleiding. Bij de U14 en hoger verwachten we dat je hier zelfstandig mee kunt starten. 

Wat kun je o.a. verwachten in de warming up?

  • Dribbelen
  • Inlopen
  • Stretchen

 

Techniek en samenspel

Na de warming up gaat er gewerkt worden aan techniek en samenspel. Op basis van de input van teamcoaches en ervaringen uit de wedstrijden wordt gekeken waar de grootste ontwikkelpunten binnen het team zitten. 

Bij de U10/U12 ligt de focus nog volledig op de basistechnieken, balbeheersing en het leren samenspelen. Vanaf de U14 vinden spelers steeds meer hun eigen plek in het veld en eigen specialisme. 

Circuit-training

Op veler verzoek: in het nieuwe seizoen is hij weer terug! Elke laatste woensdag van de maand gaan we met elkaar (en met jezelf) de strijd aan om aan je conditie te werken. Push-ups, squats, killers, het komt allemaal voorbij!

Noteer maar vast in je agenda:

  • woensdag 29 september
  • woensdag 27 oktober
  • woensdag 24 november
  • woensdag 22 december (in kerst-outfit!)